Onsdag 7 oktober 2020

Idag var Kalle inte sig lik. På förmiddagen var de på en teknikverkstad för ungdomar och fick designa tryck som skars ut i plast. Kalle var där utan att rita sina fina figurer. 
- Jag kan inte jobba, sa han tomt. 
Det blev i alla fall efter 3 timmar lektion en liten kub han hade ritat, utskuren i plast.

På kvällen var han inte heller sig lik. Plötsligt började han berätta att han igår hade sett en film på Youtube om en pojke som växte på nätterna. Hans armar och ben växte nån meter på nätterna och då blev han ett monster som gjorde hemska saker.
- Jag vill inte att mina armar och ben ska växa och att jag blir ett monster, sa han.
Lite senare frågade han om vi vilje byta ut honom till en snäll pojke. Är jag en dum pojke? 
Vi försäkrade honom såklart att han är vår allra bästa pojke och att vi aldrig i livet skulle byta ut honom. Aldrig!
Den lilla kuben i plast blev en prydnad på mobilen! 
(null)
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0