Tisdag 5 juni 2018

Kalle jobbar hårt med att klara av situationer där han blir blixtrande arg. Idag förstod vi att något hänt under taxiresan från fritids och hem. Han var irriterad när han öppnade dörren och tätt bakom honom kom taxichauffören.
- Jag undrar om jag gjorde rätt? Det är min allra första körning, han verkar arg på mig och jag undrar om jag gjorde fel, sa den gulliga och oroliga taxichauffören. 
Vi lugnade honom och sa att han gjort helt rätt!

Senare frågade vi Kalle vad som stört honom. Dels var det en annan ungdom i taxin, dels var det att taxichauffören valde att åka vårt kvarter från andra hållet. 
- Jag blev arg och slog på taxibilen ... med ryggsäcken ... inte med handen, sa han och var väldigt nöjd över att han inte använt händerna. 
Vi är mer glada över att han inte slog till den stackars taxichauffören!
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0