Fredag 27 juli 2018

Idag åkte vi och hälsade på Kalles mormor. Hon bjöd ut oss på stans nya hamburgerrestaurang. Perfekt för Kalle som verkigen gillar hamburgare.
(null)
När han hade ätir färdigt la han händerna lite demonstrativt i kors, han ville tvätta dem. Helst på en gång!
(null)
Han blev väldigt lättad när jag följde med honom till ett handfat. Händer och mun kunde bli rena. Det är viktigt!
(null)
Efter maten gick vi till konstmuséet. Kalle provade helt frivilligt stupstocken.
(null)
På ett ställe kunde vi göra skuggor av våra händer. De projicerades mot väggen och vi försökte göra olika djur. 
(null)
När vi hade gjort våra djur, vill Kalle göra något.
- Gissa vad det här är, sa han.
(null)

Vi hade inte en aning om vad det var.
- Det är ju broccoli, svarade han.
Kanske inte det första man tänker på att man vill göra skuggor av.

Efter det fikade vi hemma hos mormor. Hennes soffa är verkligen anpassad till Kalles längd:
(null)
På vägen hem fick vi punktering på mototvägen ungefär en timme hemifrån. Kalles pappa ryckte ut för att hjälpa oss, så vi satte oss att en bit från bilen att vänta på honom.
(null)
Kalle blev lite otålig att vänta. Till slut sa jag att "nu är det ungefär 20 minuter kvar till pappa kommer". Vad gör Kalle? Jo, han ställer såklart mobilens timer på 20 minuter. Jag är glad att han kom inom de 20 minuter jag hade sagt.
(null)
Till slut kom vi välbehållna hem! Skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0