Tisdag 19 september 2017

Idag fick vi ett sms från Kalles assistent om hur dagen har varit på skolresan. Vi gillar assistentens val av perspektiv. Han ser det som hände som lärorikt istället för besvärligt. Att välja ett bra perspektiv kan betyda så mycket!


Här är hans sms:
"Hej! Ville bara berätta lite om dagen. Imorse åt vi hotellfrukost, och de serverade våfflor och han blev helt galen, men det var så mycket att han inte orkade äta upp. Men mätt och belåten hade vi bråttom för att ta bussen och ingen av oss tänkte på morgonrutinerna såsom tandborstning osv. Båda satte oss i bussen och åkte till skolan, där vi skulle in till stan och gå runt och titta på kyrkan och lite annat. Mitt i hela promenaden slår det honom att vi har glömt att borsta tänderna, så han ville att vi skulle vända till hotellet och det var full fart i honom och han började springa åt motsatt håll vi skulle till. Jag stoppade honom och föreslog att vi skulle köpa tandborste och tandkräm men det skulle vi inte. Fast besluten att vi skulle till hotellet och fixa det. Så jag ringde taxi och avbröt hela våran tur i Lund för att åka till hotellet och borsta tänderna. När vi kom in till vårt rum borstade han tänderna direkt och när han var klar kom han till mig och gav mig en kram och frågade om jag var nöjd nu. Jag svarade att jag var nöjd och är du också det, fick jag tummen upp, och vi åkte tillbaka till stan med taxi till klassen och åt Burger King, efter det har han varit nöjd med dagen, förutom det med tandborstningen, då var han riktigt irriterad. 

Och det är så kul att jobba med honom för man får lära sig så mycket nytt varje dag. Att något sådant litet som jag hade kunnat skippat för en dag är så viktigt för honom tänker man inte på. Så man får verkligen tänka till varje gång!

Men än så länge har allting gått bra!"

En bild från dagen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0