Måndag 16 januari 2017

Idag fick vi meddelande om att Kalle vägrade ta hem lappen om att det ska bli skridskoåkning på gympan på torsdag och fredag. Inte så konstigt, att åka skridskor är bland det värsta han vet.


På kvällen satte jag mig bredvid honom och försökte lirka ur honom varför han inte ville ta hem lappen. Jag frågade på några olika sätt så att han skulle förstå frågan.
- Du ... vänta lite ... jag måste tänka ... det kommer, förklarade Kalle.
Jag förstod vad han menade, satt kvar bredvid honom, helt tyst och stilla. Jag kollade klockan för att se hur lång tid han ville tänka. Efter 3 minuter och 20 sekunder, kom svaret:
- Jag vill inte skridskor!

Hur ofta väntar man på ett svar i mer än 3 minuter? För mig var det en lätt fråga. För honom tog det 3 minuter att formulera ett svar. 

Det bästa var ändå Kalles kommentar en timme senare:
- Det var en duktig Mor! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0