Onsdag 18 maj 2016

POPCOOOORN!
Igår fick Kalle en burk med popcorn, trots att det inte var "popcorndag" (fredag). Storasyster Mimmi hade kompisar hemma på grillfest och det blev en burk popcorn till Kalle, när hon poppade till sig och sina kompisar.

Idag, när jag var i köket, hörde jag Kalle ropa jättehögt från vardagsrummet.
- POPCOOOORN! skrek han.
Nej, inte popcorn, det var ett undantag igår, tänkte jag.
- POPCOOOORN! skrek han jättehögt en gång till.
Jag började gå mot vardagsrummet där han satt i soffan och läste en ny Kalle Anka-tidning, som hade kommit idag.
- POPCOOOORN! skrek han ännu en gång precis när jag kom till dörröppningen. 
- Mamma ... titta ... det är ... POPCOOOORN! sa han med ett stort leende och visade upp en bild i sin tidning. 
Han ville inte ha popcorn, han bara läste! Stora bokstäver = läsa högt! 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0