Torsdag 17 mars 2016

Gummigodis
Den här bilden fick vi från skolan idag. Vi fick också veta att han hade ätit av godiset, han som inte brukar gilla godis.
Vi visade honom bilden och han berättade att det var 6 ledtrådar och att han hade ätit gummigodis. När vi frågade vad de 6 ledtrådarna var till, blev han irriterad, han hade ju berättat tyckte han. Vi knackade lite försiktigt på hans huvud och undrade vad som fanns mer att berätta om ledtrådarna.
- Rör inte min hjärna, svarade han.

Istället frågade vi skolan och de 6 ledtrådarna hade visat vägen till skatten, alltså ägget. 

Han gillade tydligen "gummigodis" som han aldrig har gillat förr! 😊

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där var nog det bästa uttrycket jag hört, rör inte min hjärna! Hur ofta har jag inte velat uttrycka att jag vill vara själv med mina tankar en stund. Tack för den Kalle! 😊

2016-03-18 @ 06:39:58
URL: http://attforstaettpussel.blogg.se/
Postat av: Malin

Det där nog det bästa uttrcket jag hört. Rör inte min hjärna hur ofta har jag ine velat
Uttrycka att jag vill vara själv med mamma
Tankar en stund tack för den kalle😉

2016-03-26 @ 10:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0