Söndag 13 mars 2016

Läsa allt
Kalle som alltid gör veckans läxor direkt när han kommer hem på fredagar, gjorde dem först idag. Han läste allt på de sidor han skulle läsa. Jag satt bredvid och lyssnade. När jag tyckte att vi var klara, så började han rabbla bokstäver.
- C X O H R N S, sa han.
Det tog en stund innan jag förstod vad det var. Han läste syntest-tavlan.
Ska man läsa sidan, så ska man!
Han rabblade bokstäver så långt det gick.
- Det går inte mer ... jag har en idé, sa han och gick och hämtade sina glasögon.
Han satte på dem och fortsatte att rabbla bokstäverna så långt han kunde. Han klarade ändå inte att läsa de två sista raderna. Lite jobbigt var det att inse att det var omöjligt att läsa allt!

Storasyster Mimmi visade Kalle en bild.
- Ögon-burgare, sa Kalle och flinade, han gillade bilden.
Mimmi skrattade lite, hon tyckte han hade sagt "ögonböjare".
- Vill du ha så på dina ögon? frågade vi.
- Eehh ... , svarade han och grimaserade lätt.
Nja, det var inget han ville ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0