Måndag 5 oktober 2015

Känslor
Kan det bli tydligare?
 
I morse var det riktigt svårt att få igång Kalle och det slutade med att jag kom 20 minuter sent till jobbet. Att försöka skynda på Kalle med argumentet "jag kommer sent till jobbet" gör inte att det gå fortare, snarare tvärtom. Han blev sur på att jag försökte skynda på lite, så när jag lämnade honom på fritids sa han "GÅ IVÄG" och sen gick han själv sin väg. Han kände nog själv att det inte blev helt bra när vi lämnade varandra. Hans sätt att förklara sina känslor är så tydliga. Ett ritat, utklippt ansikte fastlimmat på näsan med hjälp av ett limstift. Kan det bli tydligare?
 
När vi sågs lite senare så ville han kramas en lång stund. När kramen var klar, var han glad igen. Det syntes både på det glada ansiktet och kroppen som började hoppa.
Känslor kan synas när man minst anar det. När han trampade ner en trampa på vävstolen, så ändrade sig "känslorna". Han ritar ofta ögonbryn som streck som lutar åt olika håll, beroende på känsla.
Här är vävstolen arg:
Här är vävstolen ledsen:
Här är vävstolen glad:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0