Måndag 26 oktober 2015

Lycka
Ledig från skolan, men fritids i tre dagar. Kalle var förväntansfull när vi gick till fritids. Han såg fram emot en hel dag med Kalle Anka-tidningar, gunga och iPad.
Han var lite sprallig när vi gick hem. Benen skuttade och han skrattade för sig själv.
- Stanna ... blunda, sa han till mig.
Jag stannade och fuskblundade, kisade med det ena ögat. Jag såg hur han gick och "gömde sig" bakom en lyktstolpe. Precis som en struts som tror att den inte syns när den sticker huvudet i sanden. Nog för att han är smal, men en lyktstolpe är smalare.
- Aha , där är du! sa jag när jag kom fram till stolpen.
- Å nej ... du hittade mig, svarade Kalle och skuttade vidare hemåt.
Lycka är att ha höstlov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0