Måndag 19 oktober 2015

Sandproblem
När jag skulle hämta Kalle på fritids så fick jag veta att han var ute. På väg ut så mötte jag Kalle som var på väg in. Han gick förbi mig med glasartad blick, helt fokuserad på något annat. Det visade sig att han hade ramlat raklång rakt ner i sanden, när han gick balansgång. Han hade fått sand i munnen och på sina kläder. Han hade också lite ont på ena benet. Han gick målmedvetet mot toaletten, det här ville han klara själv.
 
Det var intressant att se hur han verkligen gjorde allt han kunde för att få det så bra som möjligt. Han började med att skölja munnen med vatten, för att få bort sanden. Efter några sköljningar var han nöjd och tog lite toapapper med vatten och började torka bort sanden på benet. Hmm, byxbenet blev blött, det var ju inte så bra. Han såg att det var fullt med sand på skorna så han tog av dem och började torka dem med det blöta toapappret. Oj då, skon blev blöt!
Det löste han på ett sätt som kanske inte var det bästa, när det precis var dags att gå hem. Han la in den i torkskåpet och ställde sig att vänta! Jag fick övertala honom att han var tvungen att ha den på foten när vi skulle gå hem trots att den var lite fuktig.
När den långa rengöringsproceduren var klar så ville han visa mig var han hade ramlat.
Han hade hoppat mellan två däck, trampat fel och ramlat raklång mellan dem.
När vi kom hem ville han duscha bort de få sandkorn som var kvar på kroppen. När han fick av sig byxorna upptäckte han att det var några skrubbsår på ena benet.
- Jag kan inte gå in här ... jag har en prick, förklarade han när han precis var på väg in i duschen.
Vi förklarade att man kan duscha, även om det är "prickar" på benet, så han hoppade in och duschade länge, länge.
Han sa en rolig sak efteråt, när vi pratade om händelsen.
- Jag tycker sand ... nästan ... smakar som socker ... lite som hårt, förklarade han upplevelsen att ha sand i munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0