Lördag 28 november 2015

Bilarna fick "vinterskor" och "kattbulle"-fika
Idag bytte vi till vinterdäck på bilarna. För att få Kalle att förstå varför så förklarade vi det som att det är precis som för honom. Han byter ut sommarsandalerna till vinterstövlar. Bilarna gör också det så att det inte ska halka så mycket på isen på vintern. Det förstod han. Han var med och lyfte en bil med domkraften. Han var fascinerad över hur stark han var.
Han hjälpte också till att lossa bultarna på ett hjul. Han tog i ordentligt och tyvärr lyckades han slinta, så han slog i armen ganska hårt. Armen fick ett rött märke. Han släppte verktyget, det gjorde för ont.
Han sprang till ytterdörren och tryckte hårt mot den.
- Jag kan inte ... jag är liten ... nej jag menar ... jag är mellan, förklarade han och ville inte fortsätta.

Desto gladare var han när vi hade varit till ett bageri och köpt tio "kattbullar" (som Kalle säger) av några tjejer i ett basketlag som hade bakat lussekatter och sålde för att få in pengar till klasskassan. Han la upp dem på fatet i en stor stapel.
Rykande färska och jättegoda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0