Onsdag 28 januari 2015

Man kan äta clementin på olika sätt
Vi hade en pratstund idag om hur man kan äta clementin.
Jag förklarade att jag brukar ta bort skalet och den vita hinnan runt klyftorna och sen äter jag resten.
Kalle lyssnade, men han tyckte nog att det var lite knasigt.
Hans sätt att äta är att ta bort skalet och den vita hinnan. Nu är klyftan klar att äta, så han stoppar in den i munnen.
Det är nu den stora skillnaden kommer: han suger ur all clementinsaft och sen spottar han ut klyftan igen. Klart!
Jag försökte få honom att förklara varför han gör så, men han kunde inte svara så jag gav honom en massa olika förslag. För att den är för hård, seg, torr, stor, orange ... ja, allt jag kom på, men han nappade inte på något.
- För att den är ... eeehh ... äää ... ccckkklll .... iiiii .... gggg, nästan viskade han väldigt utdraget, så att det nästan inte gick att höra vad han sa.
Det är ingen idé att vi tjatar om det, för då slutar han istället att äta clementin. Vi får låta honom göra som han gör så kanske han en vacker dag klarar av att äta hela klyftan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0