Måndag 9 februari 2015

Kuvert
Fy, på oss! Vi har börjat använda Kalles uttal av ordet "tyvärr".
- Kalle, vill du följa med till mataffären? frågade jag.
- Hmmm ... nej, kuvert ... jag är upptagen, svarade Kalle som satt och surfade på datorn.
Kuvert fick jag åka ensam idag!
 
Ketchupflaskan fångade hans intresse när jag kom hem från mataffären.
- Åå, det är tomat-jorden, sa han och placerade ut de städer han är mest intresserad av.
Paris, Stockholm och Köpenhamn var ganska lätta, men när han kom till London blev det problem.
Kuvert saknades England helt och hållet på kartan.
Snabbt flyttade han om lite och placerade London i Spanien och Paris i Italien.
Inga problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0