Torsdag 10 december 2015

Social berättelse 
Att jag inte är världsbäst på att rita spelar ingen roll. Kalle förstod på en gång vad bilderna betydde. Den första bilden föreställer mig när jag säger "BRA" till Kalle. Hans reaktion är att svara med ett irriterat "VA!!". Han gillar inte beröm, han vill att det ska vara mer neutralt. Han tycker verkligen inte om ordet!
Från den första bilden är det en pil till den andra bilden, som föreställer mig när jag har blivit ledsen för att han blev irriterad.
När jag var klar med den sista bilden gav jag honom pennan. Han funderade en stund innan han fortsatte bildserien. Först ritade han en pil och sen en enkel fyrkant. I fyrkanten ritade han hur han kramar om  mig. Efter den bilden gjorde han en pil till och sen mitt ansikte som ler. Han tittade nöjd på sina bilder.
Jag bad om pennan och gjorde en lång pil tillbaka till första bilden.
- Bra! sa jag.
- VAA ... åå neeeej ..., sa han, log lite och gav mig en kram.
 
Jag gillar verkligen hans sätt att lösa problemet med en kram. Det kan bli hur många kramar som helst på en dag!
Ett tag diskuterade vi om det var bättre att säga ordet baklänges - alltså "arB", men det var inte bättre så jag fortsätter att säga bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0