Tisdag 8 december 2015

Äta hjul!
Idag när jag hämtade Kalle på fritids ville han visa vad han hade byggt av lego. Det var frasen "god jul" som han visade mig.
- GOD ... man kanske kan äta ... smakar gott?! sa han och pekade på det första ordet.
- JUL ... är som hjul ... bilen, sa han och tecknade ordet hjul.
- Kan man äta hjul?! frågade han mig.
Jag tog sats och skulle precis svara på frågan, när han avbröt mig med sitt skratt.
- Haha ... nej man kan inte ... det är bara julen som är god, förklarade han och tecknade ordet jul.
 
Det här en sån där typisk häslningsfras som man kanske inte så ofta funderar över vad orden betyder var för sig, utan de får en betydelse tillsammans som är självklar när man förstår det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0