Måndag 21 december 2015

Hunddagis tur och retur
Idag fick Kalle följa med när Mimmi och Maja skulle köras till deras storasyster och hennes nyöppnade hunddagis. Han såg verkligen ut att trivs i soffan i ett av hundbåsen, Råttans bur.
I Krokodilens bur fanns det 3 flatcoated retriever-hundar, Tyra, Hedin och Billy. Kalle hade många "samtal" med Hedin som ställde sig på bakbenen på en säng som var i buren. Hon blev så lång att hon nådde upp till överkanten av väggen. Båda njöt av varandras sällskap.
Efter besöket på hunddagiset var det dags för lunch. Det blev det allra bästa i Kalles ögon - McDonalds.
Han valde en Big Mc & Co. Jag glömde att be om en naturell hamburgare så vi fick en med alla dressingar, grönsaker och ost. Kalle behövde bara lyfta på locket för att se att det var "fel" på hamburgaren. Jag var beredd på att bli tvungen att köpa en ny hamburgare, men försökte i alla fall att torka bort allt från insidan med en trästicka och ett antal servetter. När jag la ihop burgarna med brödet så trodde jag aldrig att han skulle äta, men jag hade fel. Han åt upp den utan problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0