Onsdag 12 augusti 2015

Sociala medier
I några dagar har Kalle pratat om Facebook, Twitter och Instagram. Han ser symbolerna många gånger på de sidor han tittar på i datorn. På YouTube finns symbolerna så att man ska kunna dela de filmer man tycker är bra, på sina sociala medier.
 
Idag när jag hämtade honom på fritids så sprang han direkt och hämtade en teckning han hade gjort. Han som så sällan gör teckningar! Dessutom ville han visa upp den!
- Vad är det? frågade han och pekade på bilderna.
- Den betyder Facebook, den betyder Twitter och den betyder Instagram, sa jag och visade samtidigt hur man tecknar dem.
Han tittade och lyssnade mycket intresserat, men han förstod inte riktigt vad det var.
När vi kom hem tog jag fram mobilen och tog fram mappen som heter "socialt". Han kände direkt igen symbolerna.
Vi öppnade alla 3 apparna och jag förklarade vad skillnaden var och hur man skulle använda dem. Det var riktigt spännande, tyckte han.
- Vill du ha Facebbok, Twitter eller Instagram på din iPad? frågade jag när vi hade tittat klart.
- Ne-ej ... aldrig i livet, svarade han.
Intresserad, men inte SÅ intresserad!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej! Vår 10-åriga dotter med autism uppskattar instagram jättemycket, mycket bilder och lite text. Hon får förstås bara följa och inte lägga ut nåt pga ålder... Du får locka med voralpenexpress och andra tåg-insta 😃

Svar: Ja, det är ju inte så dumt att visa honom instagram-konton som han skulle gilla. Det ska vi spinna vidare på! Tack!
None None

2015-08-13 @ 06:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0