Lördag 15 november 2014

Oväntad vändning
När det var sovdags för Kalle skulle jag busa lite med honom.
- Men ... det är min säng, sa jag och hoppade upp i hans säng och la mig.
- Va?! sa Kalle och såg lite förvånad ut.
Han var väldigt, väldigt snabbtänkt, för en sekund senare hade han vänt om och börjat gå ut ur rummet.
Han måste ha sett sin chans att slippa gå och lägga sig.
- God natt mamma ... sov gott, sa han, och gick ut ur rummet och sköt igen dörren.
Där låg jag snopet kvar i hans säng och funderade lite över hur jag skulle göra nu. Jag bestämde mig för att ligga kvar en kort stund, för att se om han kom tillbaka.
Det gjorde han inte, så efter några minuter gick jag ner till bottenvåningen för att se var han var.
Jag hittade honom på en gång - i min säng! Verkligen snabbtänkt!
 
Här är en bild från sommaren när han bäddade åt sig i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0