Torsdag 20 mars 2014

Matte-test
Idag hade Kalle boken "Ellens 123", med sig hem från skolans bibliotek.
När han fick se att vi hade ett sifferspel som hörde till boken, blev han som uppslukad av att para ihop rätt kort med rätt sida i boken.
Han bläddrade fram och tillbaka och la ut alla korten på rätt siffra.
Han stannade till vid siffran 5 och kollade varför bilden var så konstig jämfört med hur hans hand såg ut. Det tog en bra stund innan han insåg att den bara var spegelvänd.
När alla kort var slut, bläddrade han tillbaka till första sidan.
- Jag måste fråga ... vad är 1 + 1? frågade han och såg väldigt förväntansfull ut.
Han höll upp kortet med Ellen bredvid bilden på Ellen i boken.
Skulle jag klara av den svåra frågan?
- Det blir 2, svarade jag.
- Braaa! Du är duktig! svarade Kalle.
Puh, jag passerade alltså matte-testet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0