Lördag 12 juli 2014

Popbågar eller ostcorn?
Länge gick Kalle runt, runt helt planlöst innan han ställde den svåra frågan som han troligtvis grubblat på ett bra tag:
- Vilket är bäst ... popbågar ... eller ... ostcorn?
Han började med att fråga mig och började helt vetenskapligt skriva ner undersökningens resultat på ett papper.
Jag förstod att frågan var viktig för Kalle så jag funderade en liten stund innan jag svarade.
- Jag väljer popbågar, svarade jag sen.
Kalle skrev "mamma" bredvid ordet popbågar.
Han försökte fråga Rosie, men hon svarade inte så vi hjälpte Kalle lite på traven.
Vi la en hundgodisbit på varje ord och när vi sa "varsågod" till Rosie så valde hon godisbiten som låg på "popbågar" först, så Kalle skrev hennes namn där.
Han fortsatte sin mycket seriösa undersökning och skrev noga dit namnen på rätt ställe.
Här är resultatet:
Egentligen var hela undersökningen ett sätt för Kalle att säga "jag skulle gärna vilja få popcorn fast det inte är fredag".
Det är klart att han fick lite popcorn! Lördagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0