Fredag 25 juli 2014

I lugn och ro
Hela familjen skulle åka till sommarstugan och alla utom Kalle satt i bilen.
Han skulle bara gå upp till sitt rum och hämta sitt "överlevnadskit", den röda ryggsäcken. I den har han några Kalle Anka-tidningar, Nintendospelet och lite andra småsaker som kan vara bra att ha.
Vi väntade, och väntade ... och väntade, men han kom aldrig.
- Kalle, kommer du snart? ropade jag upp till övervåningen, där Kalle var för att hämta sin ryggsäck.
Svaret fick mig att börja skratta istället för att bli irriterad över att det tog så lång tid.
- Mamma ... oroa dig inte ... jag skyndar mig ...  jag kommer så fort jag kan! svarade Kalle uppifrån sitt rum.
Efter ytterligare ett par minuter gick jag upp till hans rum, för att se vad det var som gjorde att det tog så lång tid. Det började bli varmt för dem som redan satt i bilen och väntade.
Så här såg det ut (när Kalle skyndade sig, som han själv hade sagt att han gjorde!):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0