Tisdag 9 december 2014

Åt fel håll
Vi har testat miljoner - nästan - olika sätt att få Kalle i säng på kvällarna. Han kan vara vaken hur länge som helst om han får bestämma själv.
Ikväll testade vi att spela lite teater, för att få Kalle att tänka till. Vi bytte helt enkelt roller.
 
När Kalle borstade tänderna började teatern.
- Men ... åååååhh ... jag VILL inte sova, sa jag och slog ner med armarna för att visa att jag verkligen menade det.
Kalle tittade lite förvånat på mig.
- Jag VILL inte sova, upprepade jag.
Kalle tittade lite förvirrat på mig.
Jag försökte se riktigt sur ut.
- Du måste borsta tänderna, sa Kalle som antagligen kände att han var tvungen att göra något.
- Åååhh ... neeej, sa jag och tog emot tandborsten som han gav mig.
Jag borstade tänderna väldigt motvilligt och såg sur ut.
När tänderna var färdigborstade så tittade Kalle på mig antagligen för att kolla hur vår relation såg ut för tillfället. Var det jag som hjälpte honom i säng eller var det helt plötsligt tvärtom?
- JAG ... VILL ... INTE ... SOVA! sa jag med eftertryck.
Han tog min hand och drog med mig ut från badrummet. Han förde mig ner för trappan och mot mitt sovrum.
- Det här är åt fel håll, konstaterade han innan vi kom fram till min säng.
Jag avbröt teatern och sa att det var just en teater.
Kalle skrattade till lite och blev nog ganska lättad att rollerna gick tillbaka som det borde vara, att jag hjälpte honom att komma i säng.
 
I den här situationen hade han svårt att avgöra att det faktiskt var en teater. Han trodde på riktigt att han behövde rycka in. Han tog rollen och gjorde det riktigt bra.
 
En sovstund mitt på dagen med gosedjuret Oägen på magen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0