Tisdag 23 december 2014

Tomteverkstad
Idag var det högtidligt paketinslagning. Kalle klippte, vek, tejpade, vände, knöt och fixade rosetter. Han skrev juladresser som han satte fast på paketen. Han blev väldigt nöjd med sina paket!
- Kalle, om någon frågar vad det är i paketen ska du inte berätta vad det är, sa jag.
- OK, sa Kalle och la paketen under granen.


Lite senare kom frågan som kunde vara svår att svara på, för en person som alltid vill svara helt ärligt.
- Kalle, jag ser att du har gjort ett paket till mig. Vad är det i paketet? frågade pappa.
- Eeeh ... det är en godis-gris, svarade Kalle helt ärligt. (Det är en stor marsipangris i paketet och pappa har lovat att läsa det här inlägget efter julklappsöppningen.)
- Vad sa du? frågade pappa hade haft svårt att uppfatta vad Kalle hade sagt. Han tyckte det lät som tandkräms-bil.
- Kalle, du ska inte avslöja vad det är i paketet. Du kan säga att det är hemligt istället, sa jag för att hjälpa Kalle.
- Aha! Det är hemligt, svarade Kalle och var väldigt nöjd över att han kunde bevara hemligheten.
 
De följande 10-talet gånger han fick samma fråga svarade han "Det är hemligt!", samtidigt som han såg väldigt nöjd ut. Hemligheten avslöjas imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0