Måndag 23 september 2013

Stanna-kvar-försök!
Aningen försenad rusade jag till fritids för att hämta Kalle. När jag är på väg upp för trappan mot fritids och bara har en glasdörr kvar att gå igenom, så ser jag hur skuggan av Kalle rusar förbi i hög fart.
Han måste ha väntat ett tag för att stå beredd när jag skulle komma och hämta.
När jag har gått in genom glasdörren och rundar hörnet för att gå in genom fritidslokalens dörr så ser jag en hand som sticker ut från dörrposten. Jag kan snabbt konstatera att det är Kalles hand och arm.
I handen håller han en mobil som blinkar i gult, med två stora cirklar som varannan gång lyser med den högra lampan, varannan gång med den vänstra lampan.
- Varning! säger han och jag kan höra hur han fnittrar där bakom väggen.
- Jag vill inte gå hem! fortsätter han.
Efter en sekund sticker han fram huvudet och ser jätteglad ut.
- Jag skojar bara, säger han och studsar upp och ner av glädje. 
Det är skönt att veta att han trivs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0