Måndag 2 september 2013

Ombytta roller
När Kalle hittade mig nerbäddad  i sängen med en stor dos huvudvärk, så var det så mysigt att se hans omtanke.
Han kom in till mig och tittade lite, vände och gick därifrån. Jag hann säga "hej" och han hann svara "hej" innan han hade gått.
Jag trodde att han hade gått för att göra något annat, men så var det inte.
Efter bara någon minut kom han tillbaka med en Kalle Anka-tidning i handen. Han kröp ner bredvid mig.
- Jag läsa Kalle Anka ... du titta, sa han och ljudade sig igenom 2 hela sidor i tidningen. Jag lyssnade.
- Var det bra? frågade han sen och slog ihop tidningen.
Högläsning, med ombytta roller.
Jag ska nog krypa ner i sängen lite oftare! ;-)
 
Han gjorde ett "M" med ketchupen till kvällsmaten.
Det betydde inte "mamma" som jag föreslog.
Det betydde "Minecraft".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0