Onsdag 16 oktober 2013

En lättare dialog
När vi försöker att prata om saker som Kalle upplever som obekväma, blir han tvär och arg. Han har svårt att hantera alla känslor som bubblar upp.
 
Idag ville jag prata med honom om en trollsnurra han har gjort i träslöjden, men som han vägrade ta med sig hem. Han brukar vägra ta med sakerna hem som han har gjort i slöjden. Vi får mer eller mindre smussla hem dem.
När jag tog upp ämnet, blev han arg och tänkte slå mig över armen. Ilskan bubblade upp.
Istället för att fortsätta dialogen så hämtade jag whiteboardtavlan.
 
Jag började att skriva en mening och la sen ner pennan och väntade för att se vad han skulle göra
Det här är vår dialog som blev ett bra avslut innan det var dags att sova.
Det var en glad kille som la sig!
 
Kalles första meningar:
mote = måste
fluta = sluta
tontig = konstig
fuft = sjuk
rorlit = roligt
fent = sent
nite = night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0