Torsdag 28 november 2013

Självdiagnos
För någon vecka sen skrev vi om hur svårt det är att få Kalle att sova på nätterna. Ofta somnar han efter midnatt, trots att han har varit i sin säng sen 21-tiden.
Det är inte konstigt att han är trött i skolan ...
... eller på fritids.
De sista dagarna har han varit lite snuvig, kanske är det början till en förkylning.
På kvällen låg han i soffan med en filt över sig och en kopp te i handen. Han kände sig nog lite hängig av förkylningen.
- Mamma ... mamma, ropade han ivrigt.
Eftersom det är så sällan han ropar på oss, så antog jag att det var något viktigt han ville prata om.
Jag gick till Kalle, för att höra vad han ville säga.
- Jag är allengeji ... titta näsan snuvig, konstaterade han allvarligt.
Han kände igen känslan i näsan från maj-juni när det är björkpollen i luften och kunde själv förklara att det var så det kändes.
- Känner du dig sjuk? frågade jag.
- Kanske, svarade Kalle.
"Kanske" betyder "lite" när det är Kalle som säger det. Vi får hoppas att det håller sig på den nivån så att han inte blir ordentligt sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0