Söndag 24 november 2013

Släktkalas med julmarknad
Hur kan föräldrar vara så grymma att de smäller till med 2 hemska saker samma dag? Både släktkalas och julmarknad!! Usch ja, bäst att göra det bästa av situationen måste Kalle ha tänkt, när han drog sig undan till vårt sovrum och la sig med datorn på vår säng. Där var det lugnt och tyst och ingen som försökte att prata med honom om ditt och datt. På huvudet hade han tagit lite mjuk plast som låg runt en av presenterna som släkten hade med sig idag.

Efter lunchen gick alla till en julmarknad i närheten.
Kalle gick tålmodigt, men ointresserat med. Han gick nog i sina egna tankar och tittade inte så mycket på varken saker eller människor omkring honom. Helt plötsligt vaknade han till.
- Mamma, mamma ... jag har hittat den ... det är ingången! ropade han och drog mig till ett marknadsstånd en bit bort.
Jag följde med honom så att han kunde visa vad han hade hittat. Nedanför bordet han hade dragit med mig till, var det julprydnader av granris och en spegel  som stod lutad mot bordet. Det var spegeln han ville visa.
- Titta ... det är ingången ... till under bordet! visade han.
Jag är glad att han inte försökte att ta sig in under bordet med hjälp av "ingången"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0