Frecdag 10 maj 2013

Fredagsmys
Fråga:
Är det möjligt att avgöra vílken kvällsmat vi åt bara genom att titta på Kalles tallrik?
- Fvangk, svarade Kalle när vi frågade honom vad han hade på tallriken.
(Kalles uttal för "svamp").
Vi andra åt tacos med köttfärs, riven ost, olika hackade grönsaker, tacosås, nachos och tortillas.
Vi hade nog inte haft hela champinjoner som ett alternativ till taco-rullarna om det inte hade varit för att Kalle har blivit galen i dem.
 
När Kalle var bebis hade han en favoritsång som alltid fick honom att lyssna.
Det var "Champinjon-sången" ur Majas alfabetssånger.
" Här har jag letat i flera timmar, nu är jag så trött så jag tror att jag svimmar
och massor av barr har jag fått i skon,
men i korgen finns bara en Champinjon."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0