Söndag 10 mars 2013

Struts
"Att sticka huvudet i sanden" säger man ibland om någon som tror att den inte syns när den själv inte kan se något.
Enligt skrönan ska strutsen göra så, fast det stämmer inte alls.
På sin höjd kan den gömma sig bland blad och grenar, men inte i sanden.
 
När mitt täcke kom "vandrande" fram i hallen så var det ganska uppenbart vem som var i det.
- Kalle, nu får du komma ut från täcket. Vi ska äta frukost, sa jag samtidigt som jag insåg att det skulle bli byte av påslakan idag. Jag var inte så sugen på att sova med påslakan som använts till att sopa golvet med.
- Men ... hur vet ... jag är? frågade Kalle.
Han undrade troligtvis hur jag kunde veta att han var i mitt påslakan.
Tja, när mitt täcke har förflyttat sig från min säng, har formen av en sittande 11-årig pojke som dessutom svarar på tilltal - då är det inte så svårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0