Tisdag 16 juli 2013

Nu är det klippt!
Det har varit för långt ganska länge nu. Kalles hår alltså!
Idag blev det klippt.
 
Tidigare har det varit lång förberedelse innan vi har klippt honom. När det sen har varit dags att klippa har vi alltid varit två som hjälpts åt. Den ena har klippt och den andra har "underhållit" Kalle.
De senaste gångerna har det gått bra att vara ensam. Vi har ställt en pall mitt på golvet i vardagsrummet och startat en film. Samma rutiner varje gång.
 
Idag var jag ensam och tänkte att han kunde se en film i datorn och att vi kunde vara i köket. Där finns ingen matta som en massa små hårstrån kan fastna i.
Oj, vad svårt det var för Kalle att vi skulle göra det i ett annat rum än vi brukar.
Klippa håret hör till vardagsrummet tyckte han och försökte flera gånger övertala mig att vi skulle vara där vi brukar.
När jag satte på en film i datorn och ställde den på köksbordet så kapitulerade han och satte sig.
Ganska snabbt glömde han bort att vi var i "fel" rum!
Filmen var bra, håret blev kort och alla var nöjda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0