Tisdag 1 januari 2013

Bild-test
Kalle har ett bildseende som vi aldrig någonsin kommer att få, hur mycket vi än skulle träna det.
 
Vi hade gjort en förändring i Kalles rum idag. 
Utan att han visste att det var något som var annorlunda när han gick in i sitt rum, så upptäckte han det ändå på ungefär 2 sekunder.
- Wow ... ny, sa han.
Har du också ett bra bildseende och kan upptäcka vad som skiljer den första och den andra bilden åt?
 
Enkelt, eller hur?
Du visste att du skulle leta efter en skillnad, det gjorde inte Kalle.
Han hade fått en ny väggalmanacka för 2013, till höger om fönstret.
Den nya är på den andra bilden.
Än så länge är den tom, men vi ska fylla på med allt som händer.
De viktigaste bilderna enligt Kalle är popcornbilderna på fredagar. ;-)

Kommentarer
Postat av: Anne

Detaljer, och alltid de små, som man inte tänker på, sonen har inte ett annorlunda sätt att se sig omkring, trodde jag. Nu det senaste märker han allt som är annorlunda, eller bara en film som vi tittar på där han ser mycket mer i bilderna än själva handlingen. Han ville se alla filmer om ailien och jag satte mig ner och efter alla filmer så ville jag tala med honom om han tyckte det var otäckt. -Nej mamma, men gud vad många dörrar de stängde i alla filmer... Detaljer som sagt, inget som andra tänker på, han hade säkert räknat dem oxå men jag frågade aldrig.
Kram på er och god fortsättning Anne

2013-01-02 @ 20:36:43
URL: http://tassartyst.com
Postat av: Lena

Det finns ju faktiskt företag som bara anställer personer med asperger, ADHD eller andra neuropsykiatriska funktionshinder.Anledningen måste ju vara att de personerna är mycket duktigare på vissa saker än alla oss som inte har någon diagnos.
Något att tänka på i framtiden!

2013-01-02 @ 21:46:41
URL: http://kallesdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0