Måndag 9 december 2013

Färg-lektion
Kalle gillar att ge oss små "lektions-teatrar". Det han gör att han vill förmedla något litet budskap och gör det genom en enkel liten sketch.
 
Idag när han vi hämtade honom på fritids så ställde han upp 2 legofigurer på bordet.
- Vad ser du? frågade han.
- Jag ser 2 legogubbar, svarade jag. Det kunde vara rätt svarat, men lika gärna fel.
- Nej ... det är svart och vit, fortsatte Kalle och tog upp dem i sin hand.
Med "svart och vit" i handen började han hoppa omkring på fritids ungefär som en indianhövding gör en krigsdans.
- Jag måste blanda ... jag måste blanda ... jag måste blanda, sjöng han - eller kanske mera rappade.
Plötsligt stannade han upp sin hoppdans och slog ner handen med "svart och vit" på bordet. Han ställde ner det han hade i handen.
- Så ... nu har jag blandat ... den är grå, sa han glatt.
Svart blandat med vitt blir grått. Färglektionen var avslutad.
På vägen hem stannade han upp flera gånger när han hittade svarta och vita saker. Vitt handfat, svart dörrkarm, svart staket och vit snö var några av de saker han hittade.
Roligast tyckte han att det var när han hittade en vit fönsterkarm och ett svart handtag. Han ställde sig mellan dem och konstaterade att hans jacka var rätt, eftersom den var grå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0