Torsdag 15 augusti 2013

Brev till Kalle
Idag fick Kalle ett personligt brev från sina nya lärare som han kommer att få nu när han börjar femte klass på måndag.
Han blev väldigt intresserad när han såg att det var en husbil som bild på brevet.
Vi satte oss i soffan och läste igenom brevet 2 gånger.
Första gången turades vi om att läsa. Kalle läste de lättare orden och jag de lite svårare.
Den andra gången läste han nästan allt själv.
När vi hade läst färdigt så undrade jag om vi kanske skulle svara läraren något.
- Eee ... vi kan ... skriva ... eee ... jag kommer skolgården ... 10 punkt 00 miljoner, sa han sen.
En väldigt punktlig tidsangivelse, kan man säga!
 
 
Lite senare ville han fråga en sak om brevet.
- Jo ... jag undrar ... är det en skolhusbil?
;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0