Onsdag 7 november 2012

Titanic-kopia

Kalle och jag satt på en bänk på bryggan när Mimmi, Maja och Stefan snorklade i havet.

Kalle såg en möjlighet!

Han hade upptäckt att räckets hörn var perfekt för en speciell pose.

I säkert 15 minuter försökte han övertala mig.

- Han bara fot där ... inte uppe ... gör inte farligt ... bara nere, sa Kalle och försökte att övertyga mig om att det var helt ofarligt att klättra upp på räcket om han bara stod på de nedre stagen.

Jag märkte på Kalle att det var väldigt viktigt det han ville göra.

Efter många övertalningsförsök gav jag med mig.

Lycklig klev han upp på räckets nedre stag och bad mig att ta ett kort.

När han kom tillbaka tittade han på bilden i kameran.

Nja, han var inte riktigt nöjd. Det fattades något.

- Mamma måste så, sa han och visade att jag skulle sätta mina händer på hans mage.

Sagt och gjort. Han klev upp en gång till och visade mig hur jag skulle hålla fast honom.

Som tur var hade Maja möjlighet att ta ett kort när Kalle och jag intog den berömda posen från filmen Titanic, när huvudrollsinnehavarna står framme i fören på Titanic.

- Det är som Titanic, sa Kalle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0