Onsdag 28 november 2012

Glädje!
Hejdlöst roligt! Skrattet bubblar!
Småfnittrigt i början, men ganska snabbt blir det ett skratt som är svårt att hålla tillbaka.
Hela kroppen är med i skrattet.
 
Kalle skrattar ofta åt något han tänker på. Vi uppfattar det som att han tittar på en repris "i huvudet", men vi vet inte riktigt. Han började redan vid frukostbordet idag. Till en början fnittrade han bara. Efter ett tag skrattade han mer högljutt. På vägen till skolan bubblade skrattet upp, trots att han försökte att hålla tillbaka.
Oj, vad det smittar av sig!
 
Vi skulle så gärna vilja veta vad han skrattar åt. Vårt problem är att vi inte har lyckats ställa frågan så att han kan svara. Vi vänder och vrider på frågorna för att lyckas få honom att svara, men idag lyckades vi inte.
Glädjen smittar av sig ändå, trots att vi inte vet vad han skrattade åt!
 
- Vad skrattar du åt?
- Varför är du så glad?
- Jag ser att du är glad, vad tänker du på?
- Tänker du på något?
- Kalle säger hahaha, vad är roligt?
- Kalle gör så - hahaha - något är roligt. Jag undrar vad?
- Ser du något roligt?
- Tänker du på något roligt?
 
Kalles standardsvar är "jag tänker inte" eller "jag är inte rolig".
Samspel är svårt!
Mitt i skrattet vid frukostbordet, gjorde han en charad med sin stol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0