Onsdag 30 maj 2012

En RIKTIG mamma
Ofta när jag är med Kalle så småpratar jag om ditt och datt.
Det är mest en monolog eftersom Kalle är förtjust i att vara tyst.
Sista tiden har han börjat både prata och teckna mer, så tystnaden är inte lika kompakt längre.

Ikväll klippte vi Kalles naglar.
Det som tidigare krävde flera dagars uppladdning, är klart på ett par minuter nu.
När vi satt på bänken i badrummet, så småpratade jag som vanligt.
- Oj, vad långa dina naglar har blivit. Vad bra att vi kan klippa bort dem. Går det bra? Så, då var tummen klar. Då vill jag få pekfingret. Oj, vad svårt det var att se. Mina ögon behöver nog egentligen hjälp av ett par glasögon. Jag ser inte så bra. Jag börjar nog bli gammal, sa jag.
Det där sista fick Kalle att reagera starkt.
Gammal!
Han studerade allvarligt mitt ansikte. Han började att nypa lite på min ena kind och näsa.
Efter en kort stund böjde han sig fram mot mitt ansikte och luktade på min kind, som för att utforska mitt uttalande om "gammal".
- Mmm ... aaahhh ... inte gammal ... det luktar RIKTIG mamma, sa han.
Kan man få ett bättre betyg av sina barn?!
En RIKTIG mamma! :-D

Den RIKTIGA pojken Kalle på promenad med den RIKTIGA hunden Rosie och sin RIKTIGA mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0