Måndag 7 maj 2012

Vilken vändning!
Kalle har många uttryck som förgyller våra dagar.
Det kan vara ett enda litet ord som ändrar hela betydelsen, på hans mening.
En favorit är "Jag tror inte DINA ögon"!

Kalle är noga med att smöret måste täcka hela hans macka. Han vill inte att brödet ska lysa igenom smöret utan det ska vara så tjockt att det täcker ordentligt.
När smöret låg centimeter-tjockt på mackan och Kalle vill ta mer smör, så tyckte vi att det räckte.
- Kalle, du har redan mycket smör, det räcker, ta inte mer, sa vi.
Kalle tittade upp, lite irriterad och fällde följande citat, som har förgyllt vår dag:
- Meen ... sluta ... jag försöker koncentrera DIG! ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag var inne på hjärnkolls sida och när jag såg en blogg som hette Kalles dagbok så tänkte jag på att min blogg heter Marielles dagbok så jag blev nyfiken och tittade. OCH vilken härlig blogg!! Den här läggs till bland mina favoriter!

Jag har en nu 22-årig dotter med autism och en neurologisk sjukdom. I min blogg skriver jag inte bara om henne utan om hela vår lite annorlunda familj.

Om du är nyfiken på oss så kan du gå in på min sida och allra längst ner på sidan står Om Marielle. Där kan man läsa om oss.

Nu ska det bli spännande att följa Kalles liv.

:-)

2012-05-08 @ 11:53:53
Postat av: mariellejohnsson

Hm... testar en gång till då inte min bloggadress syns....



http://mariellejohnsson.wordpress.com

2012-05-08 @ 11:54:59
URL: http://mariellejohnsson.wordpress.com
Postat av: Lena

TACK för positiv feedback, det värmer!

2012-05-08 @ 22:16:12
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/
Postat av: Rosie

På rost-macka SKA det vara mycket smör. Mums! :)Jag tror heller inte ERA ögon. :D

2012-05-09 @ 20:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0