Tisdag 24 januari 2012

Hej!
Jag heter Rosie och är en 3 år gammal chihuahua-flicka.

För ungefär 3 månader sen flyttade jag in i den här familjen. De är väldigt snälla mot mig och bryr sig om mig mycket.
Jag gillar att få gå ut på långa promenader, att bli klappad och kliad och att få lära mig nya saker.
När familjen jag bor hos är borta sover jag mest, men när de är hemma brukar jag vara nära dem.
Det är bara en sak som bekymrar mig.
Det är pojken i den här familjen.  Jag har hört att de kallar honom för Kalle. Varje kväll är han som ett monster. Han är som en maskin som hoppar upp och ner i flera timmar. Han har en stor, stor vit monsterboll och den studsar han på och rullar den fram och tillbaka. Ibland rullar han den, ibland sitter han på den och ibland ligger han på den. Jag får verkligen passa mig. Det skulle inte vara bra att hamna under den där monsterbollen. När han använder den så håller jag mig undan.
Jag är lite rädd för honom när han har bollen.

Jag vet att han egentligen är snäll.
När han kommer hem från skolan brukar han sitta på golvet när han tar av sig ytterkläderna. Då vågar jag hoppa upp i hans knä. Det är mysigt för då klappar han mig.
Han är nog inte så van vid hundar, men jag märker att han lär sig hur han ska göra.
Jag ska nog fortsätta att träna honom. :-)
Glada, gläfsande hälsningar från Rosie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0