Måndag 16 januari 2012

Nya önskningar
- Du ... HALLÅÅÅÅ ... vakna ... han vet ... måste hämta leksakskatalog, sa Kalle samtidigt som han böjde sig ner över mig, ansikte mot ansikte med två centimeter emellan oss.
Jag vaknade på en sekund.
Han stack iväg och kom tillbaka med två leksakskataloger.
- Kanske den göra paketar får ... han Kalle gör önskar ... Smurfarna saker alla, förklarade han.Han pratade ivrigt och pekade i den ena katalogen.
Jag förstod att han menade att han önskade sig saker från Smurfarna i födelsedagspresent.
Han öppnade den andra katalogen och bläddrade fram till en sida med Duplo.
- Han Kalle tycker om Duplo Nalle Puh, sa han och teckande orden "nalle" och "Puh".
Puh teckande han som vi har lärt oss att teckna det, med handflatan under munnen och en "pust" (munnen formas till Puh) blåser ut över handen.
Nästan på en gång ändrade han sitt tecken och gjorde "nalle" följt av "P" och "H". Jag antar att man tecknar Nalle Puh på det sättet här.
Det är roligt med dialekter inom teckenspråket!
-Jag förstår att du önskar dig Smurfarna och Duplo Nalle Puh i födelsedagspresent, stämmer det? frågade jag för att kolla så att jag uppfattat rätt.
Kalle slog ihop katalogerna som svar och nickade lite.
Ämnet var klart - han kunde andas ut.
Vad skönt att han kunde ge oss lite mer information om vad han önskar sig. I förrgår var ju födelsedagen överstryken med röd penna, han ville verkligen inte ha de paket han hade sagt att han önskade sig.
Idag har vi klistrat in en ny födelsedagspaket-bild!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej,



Jag har precis hittat hit till Kalles blogg. Och jag måste bara skriva ett par rader om hur underbart skoj och känslosamt det är att följa Kalles resa, er resa. Bloggen är väldigt välskriven och man känner för er och Kalle. Jag ville bara lämna ett litet avtryck och säga att jag hejar på er!

2012-01-17 @ 19:48:02
URL: http://www.justnuochidag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0