Fredag 27 januari 2012

Önskan om sötsaker
I fredags, för en vecka sen, hade vi en trevlig middag (eller kanske det borde heta "fredagsmys") här hemma, med två familjer på besök.
Kalle hade tur att få en stor popcornlåda fylld med olika godsaker, massor med godsaker. Bland annat fanns det en stor påse med hårda, färgglada klubbor i lådan.
Till vår förvåning åt han av klubborna. Vi som brukar säga att han INTE äter godis.
Om han får välja mellan en kiwi och en godisbit så har han alltid valt - tro det eller ej -kiwin!
När klubban var slut bad han om en till - och en till. Han gillade dem!
När helgen var slut, var också påsen med klubbor slut! (Vi behöver kanske inte berätta att han hade fått en del hjälp med att äta upp dem.)

När det var dags att åka till mataffären idag fick Kalle välja om han ville följa med eller vara kvar hemma. Han valde att vara kvar hemma.
Precis när det var dags att åka, stoppade han mig och teckande något som såg ut som tecknet för "banan". När tecknet var klart låtsades han ta en tugga av "bananen".
- Vill du att jag ska köpa bananer? frågade jag lite förvånat eftersom det har varit kiwi som har gällt i mer än ett år.
- Den är inte banan ... den är hård, sa han och tecknade tecknet för "godis". 
Då förstod jag vad han menade. Han ville att jag skulle köpa klubbor, såklart!
När han hade gjort tecknet för "banan" hade han visat hur han tog av plasten på klubban. 
Han är verkligen duktig på att ge oss ledtrådar, när han inte kan det rätta ordet! :-) 

Kommentarer
Postat av: Helena i Ljungsbro

Jag vet var det finns fler.... ;-)

2012-01-27 @ 23:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0