Onsdag 29 februari 2012

Miss i planeringen
I ett hörn på Kalles fritids finns en stor matta på golvet. På mattan finns två stora, riktigt sköna sittsäckar. Kalle brukar mysa mycket i dem. Han ligger och läser tidningar, plockar med någon sak eller slumrar lite.
Idag planerade han att han skulle busa lite med oss. När det var 10 minuter kvar till vi skulle hämta honom kom han på att han skulle gömma sig. Han satte sig tillrätta i den största sittpuffen, la en filt från soffan över benen och större delen av kroppen och till sist la han den lite mindra sittsäcken över överkroppen och ansikte.
Vad hände?
Tja, inte var det vad han planerade i alla fall!
När jag hämtade honom efter 10 minuter så låtsades jag leta efter honom och väntade på ett fnitter bakom kudden, eftersom Kalle verkligen gillar "låtsas-leta-leken".
Jag hörde inget fnitter, ingen rörelse, inte minsta tecken på att han ville avslöja sig.
Till slut lyfte jag försiktigt på den översta kudden.
Rosig om kinderna av värmen, tittade två yrvakna ögon upp.
Han hade såklart somnat i sin sköna gömma-sig-position.
Tala om miss i planeringen, att sov-klockan ringde mitt i buset. :-)

Att sova i sittsäcken på fritids, har blivit lite av en vana.
Oftast somnar han precis innan vi ska hämta honom.
Det är nästan lustigt att han som inte kan klockan  ändå vet när han ska bli hämtad och lyckas pricka in en kort sovstund precis då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0