Tisdag 11 december 2012

Kalles val
- Kalle, vad ska jag skriva om i Kalles dagbok idag? frågade jag.
- Super Mario Galaxy 2, svarade Kalle.
Det är en av de saker han önskar sig i julklapp, ett TV-spel. Det ville han läsa om.
- Kan du visa på white-boarden? frågade jag.
Det kunde han. Han började att rita och skriva.
Han ritade sitt Nintendo-spel och skrev "M och M".
- Han gör spel Nintendo ... där, sa han och förklarade att det var ett spel han hade till sitt Nintendo.
- M och M, är det godis? frågade jag.
- Neej, svarade Kalle.
- Är det en sak? frågade jag.
- Neej ... det är en choklad, sa Kalle.
- Men var är Super Mario Galaxy 2? frågade jag.
- Han kan inte ... khan gör bara M och M, svarade Kalle som kände sig nöjd med sin bild.
 
Tidigare hade det här varit omöjligt.
Att byta till ett helt annat ämne än det han sa från början, var tidigare helt omöjligt.
Han kunde liksom inte släppa en tanke förrän den var helt klar, oavsett hur svårt det var eller hur mycket hjälp han fick.
Nu löste han det enkelt med att byta till något han klarade av. Inte illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0