Fredag 20 april 2012

Kärleksförklaring
Två timmars resa med bil.
Strosat runt på båtmuseum.
Ätit på favoritkrogen (McDonalds!).
Checkat in på hotell.
Tar det bara lugnt i det nya, tillfälliga boendet.
Fredagsmys!
Kalle njuter ordentligt och är riktigt nöjd där han ligger på sin säng med en popcornpåse i handen och slötittar på TV.
Plötsligt lägger han påsen åt sidan, reser på sig och går fram till mamma. Han tar tag i mammas axlar och tittar henne i ögonen.
- Säg nåt, sa han.
- Vad ska jag säga? svarade jag.
- Säg nåt, fortsatte han.
- Det är mysigt här, sa jag och undrade vad han egentligen ville att jag skulle säga.
Då böjde han sig fram och viskade:
- Du säga tycker om dig!
- Jag tycker SÅ mycket om dig, Kalle, sa jag.
- Det var rätt, sa Kalle och gick tillbaka till sängen och popcornpåsen.

Det här hjärtat ritade han på det immiga fönstret i bilen på väg hit idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0