Onsdag 7 september 2011

Att tänka vidare
Tänk dig att du står vid en whiteboardtavla.
Du får en uppgift.
Uppgiften är att du ska rita ett tåg.
Tänk dig att du står där med en blå whiteboardpenna och startskottet har gått.
Vad gör du?

Kalle stod vid en whiteboardtavla.
Han fick en uppgift.
Uppgiften var att han skulle rita ett tåg.
Han stod där med en blå whiteboardpenna och startskottet hade gått.
Vad gjorde han?

Jo, han såg sig omkring på whiteboardtavlan och hittade tavelsudden.
Perfekt!
Den drog han ner och placerade den i lagom höjd.
Hmm, tavelsudden behövde hjul.
Han tittade sig omkring igen och hittade några magneter. Dem drog han mot tavelsudden och placerade dem under den.
Jaa, där var hjulen på plats.
Han hittade ytterligare sex magneter. Dem placerade han ut framför tavelsudden i linje med de första magneterna.
Han tittade en stund på sitt verk.
Nu var halva tåget klart och det var dags att börja använda pennan.
Några snabba streck och tåget var klart, med koppling och rök!

Hade du gjort på samma sätt?

Kommentarer
Postat av: annika

NEJ! men jag är inte ju inte lika smart som Kalle...

2011-09-08 @ 08:22:50
Postat av: Lena

Jag håller med. Jag är lite fyrkantig när jag ska göra något. Det är ju verkligen ett hinder, om något.

2011-09-08 @ 17:00:17
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/
Postat av: anni83

Som en granne sa till mej för ett par veckor sen, `Liam, han tänker lite outside the box va?`

Ja det gör han men undrar jag om det inte är `alla vi andra` som egentligen tänker outside the box!?

Smarta ungar!!!:)

2011-09-12 @ 09:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0