Onsdag 8 juni 2011

Ny hälsningsfras
- Hej mamma, var har du dina kalsonger? sa Kalle när vi sågs ute i trädgården.
Jag kom precis hem från jobbet. Han hade hunnit med att bada.
Han hoppade på studsmattan. Jag kunde se att han nyligen hade badat, hans hår var blött.
Badbyxorna hade han inte inte kvar - han hoppade naken.
Han var väldigt nöjd.

Eftersom vår studsmatta står vid tomtgränsen, alldeles nära våra trevliga grannars tomt, så känns det bättre om han något klädesplagg på sig.
Alltid när Kalle har badat så går han direkt till studsmattan. Det är en rutin och han följer samma mönster varje gång. Han brukar hoppa ett tag med badbyxorna på. När kroppen har börjat att torka så tar han av sig badbyxorna och fortsätter att hoppa- naken. Eftersom han badar ganska många gånger på en dag, så blir det många tillfällen att leta efter hans kalsonger. Han kan ha lagt dem var som helst - ute eller inne.
 Vi brukar fråga honom var de är. Han brukar inte kunna svara på frågan. Han har nog glömt var han la dem.

Han insåg säkert att jag antagligen skulle fråga honom om var hans kalsonger var, så han såg till att överrumpla mig. Smart drag!

Efter det, har vi andra i familjen börjat att hälsa på varandra så fort vi ses.
- Var har du dina kalsonger, säger vi till varandra. Eftersom de flesta av oss inte använder kalsonger, blir det lite roligt! :-)

Kalles badbyxor på tork!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0