Onsdag 24 augusti 2011

Omvänd lektion
Vilken underbar lektion vi hade idag! Kalle strålade av lycka.
Han undervisade mig! Ombytta roller.
Hela han hoppade upp och ner av glädje över att få undervisa sin mamma i konsten att fälla ner och upp en bakgavellyft (som det visst heter, har jag precis lärt mig!) på en lastbil.
Han förklarade genom att peka och visa. Han sa inte så mycket, antagligen för att han tyckte att det var så självklart. Det fanns ju instruktionsbilder, 7 olika varianter.
Någon timme tidigare hade pappa visat honom hur man gjorde. Han förstod på en gång.
Lätt som en plätt!


Vissa saker är enklare att lära och förstå än andra...
Man brukar säga att en blomma säger mer än tusen ord.
Detsamma gäller för en bild - den säger mer än tusen ord:

Kommentarer
Postat av: Jessica i Nyköping

Härligt Kalle. Bakgavellyften klarade du fint!

Smart med bilder bredvid knapparna. Det borde finnas vid andra klurigare grejer. Microvågsugnar tex.

2011-08-25 @ 13:46:50
URL: http://smultron75.blogspot.com
Postat av: Lena

Tack! Jag ändraqr på en gång till rätt namn i inlägget - och nu har jag lärt mig ett nytt ord! :-)

2011-08-25 @ 15:36:40
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0