Måndag 13 september 2010

Ont i magen är en "hon"
Idag gick Kalle hem från skolan före lunch. Han hade ont i magen. Stefan kom och hämtade honom och de gick hem tillsammans. Kalle låg i soffan och vilade mest hela dagen.

Framåt sena eftermiddagen när jag kom hem, var Kalle ganska pigg.
- Hej, Kalle,sa jag.
Inget svar.
- Hej, Kalle, sa jag igen.
Han tittade på mig till svar.
- Mår du bra nu? frågade jag.
Inget svar.
- Hur är det med magen? fortsatte jag.
Fortfarande inget svar.
- Har du ont i magen? testade jag, för att omformulera frågan. Man vet aldrig när det kommer ett svar.
svarade han:
- Hon är borta! Och så pekade han på sin mage.

Så nu vet vi det!
"Ont i magen" är en hon.
Det lustiga är att Kalle aldrig brukar använda ordet hon, utan det har alltid varit "han" eller "den".
Han brukar ju prata om sig själv som "han" eller "den". Det skrev vi om den  17 augusti .
Det ska bli intressant att se hur han kommer att utveckla ordet "hon".

Trist, men "hon" kom tillbaka senare på kvällen!

Kalle undersöker en stubbe vid mormors sommarstuga i juli i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0