Lördag 31 juli 2010

Party natten lång
- Angå, angå... (hallå, hallå)
Klockan var halv ett på natten.
Vi hade somnat och vaknade med ett ryck. Kalle skrek högt från sitt rum, en trappa upp.
Jag stod på benen på en sekund och tänkte att han hade ramlat ur sängen och brutit ett ben, yrade i hög feber eller att han hade kräkts.
Halvvägs upp i trappen hörde jag:
- Eva, vänta på mig! Eevva...
Kalles röst var glad och pigg.
När jag kom in i hans rum såg jag en nöjd kille som satt och läste Disneys bok om Wall-E.
Att avbryta mitt i en bok är helt omöjligt, det tar bara längre tid att få honom att somna.
Därför fick han läsa färdigt sin bok och sen sova.
Han som skulle upp tidigt, redan 7, i morse ...


Kalle läser Wall-E, halv 1 på natten!

Kommentarer
Postat av: Rebecka & Tim

Åh vad gullig han är, sitter och läser högt för sig själv mitt i natten. Man skrattar åt honom för att han är så söt =)

2010-08-08 @ 20:32:15
Postat av: Lena

Ja, det är tur att vi också kan skratta åt det, trots nattvak. Man blir bara glad av att höra honom läsa!

2010-08-08 @ 21:57:59
URL: http://kallesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0